Alla inlägg under februari 2014

Av Linda H - 25 februari 2014 20:58

Ikväll gav jag mig ut på årets första joggingtur utomhus. Som jag har längtat och det var lika underbart skönt som jag hade föreställt mig. Inte så farligt halt heller bara på nåt enstaka ställa.
5 km på 35 min. Nu har jag nåt att jobba på.


Mitt delmål är Vår ruset den 4/6 och målet där är att slå tiden 34.10 som jag hade när jag var med 2012.

Mitt mål är tjejmilen den 6/9. Och målet då är än så länge bara att ta mig igenom den. :)

/Hagman

Av Linda H - 19 februari 2014 20:48

Ja, nu är jag nykär igen. Kom nyss hem från ett pumppass med Elin. Jag är nöjd med min insats med tanke på att det var bra många veckor sen sist.
På lördag kör jag igen! :)

/Hagman

Av Linda H - 18 februari 2014 19:45

Igår var det dax igen för ett core och spinningpass, jag tycker att det är ett suveränt upplägg att först köra core och träna bålstyrkan och sedan spinning för ben och kondition.
Som Hagman skrev så är det förbannat tråkigt att vara sitta och trampa, specielt när jag inte kommer någonstan. Men nu är jag en sådan där som är dumenvis och bara ska göra det och jag får ett lite försprång inför löparsesången. Jo, min hjäna dör nästan utav tistress, men som Karin (hon som hade gästspelet men som nu finns på TRIM varje måndag) sa så sitter det mesta i huvudet.


Tänk Kalla under slutspurten!


/Hofberg

Av Linda H - 17 februari 2014 21:16

Som rubriken lyder så ger jag nu upp mina försök att gilla spinning. Nu har jag provat 4 gånger med 4 olika instruktörer och jag tycker det är såååå tråkigt! Sjukt bra och effektiv träningsform men jag står inte ut. Springa is my shit och det kommer jag lägga min energi på, blandat med olika muskelbyggande pass.
På onsdag blir det favoritpump med Elin.

/Hagman

Av Linda H - 11 februari 2014 10:07

Efter HLR utb:n gick jag på det nya pump passet på trim. Det är de jobbigt med en ny termin, jag hinner lära mig det gamla passet så bra och känner att jag kan göra övningarna ordentligt istället för att försöka hinna med och göra dem halvdant, men visst är det roligt med nya pass, lite som en utmaning.

Efter pumpen gick jag på, eller skulle jag gå på core (som blev mer än ett gästspel). Coren blev till ett MRL pass som blev till en salig blandning övingar, det blev kul med ett improviserat pass.

 

/Hofberg

Av Linda H - 11 februari 2014 10:00

HLR hjärt och lung räddnig. Trim i matfors erbjöd igår en utbildningn i HLR och hjärtstartare. Även fast ja redan har gått utbildningen flera gånger så är det alltid bra att repetera och att uppdatera sig och den här gången fick jag även lära mig hur en hjärtstartare fungerar.

 

/Hofberg

Presentation

Linda & Lindas väg mot ett hurtigare och hälsosammare liv.

Hofberg: Mitt mål är att åka Vasaloppet.

Hagman: Att få bort "mammamagen".

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards